Projekt Deadline 2016

U nedjelju 22. svibnja 2016. sam donio odluku: iskoristit ću tjedan dana godišnjeg odmora kako bih skladao, snimio sve instrumente i napravio video spotove za cijeli album instrumentalne glazbe.

Zašto? Borba protiv odgađanja i ne-dovršavanja. Desetljećima nešto snimuckam, sviruckam, a nikako dovršiti neki smisleni materijal ili album.

Čim sam odlučio, pod guzicom mi se zapalila kreativna vatra; ekvivalent dobrog pozitivnog vritnjaka. Dvije riječi sam si stalno ponavljao: fokus i finiš. Čitav život sviram, imam hrpu instrumenata, softvera, kompjutora, mikrofona, kablova i pojačala. E sad sam to odlučio iskoristiti, fokusirati se i napraviti snimku jednog razdoblja.

U proteklih tjedan dana uspio sam u ovom naumu. Od 16 kompozicija koje sam sklepao prva dva dana odlučio sam snimiti 8 i pred vama je album Project Deadline 2016.

Krešimir Dominić Project Deadline 2016

Poanta je da rok može biti stimulativan. Kad imaš rok i cilj – onda imaš i fokus i nema više izgovora: e, samo da mi je vremena, e treba mi još jedan komad opreme, e volio bih da mi ovo snimi baš neki posebni bubnjar, e pjevačica nema vremena…

Ako vam audio doživljaj nije dovoljan, sve pjesme možete pogledati i u Youtube playlistiBio bih zahvalan da bacite oko/uho na svaku pjesmu.

Ovaj album, premda ga javno objavljujem, je u stvari vrlo osobno preispitivanje. Ovakav proces može biti kreativno stimulativan: oslobađajuće je kad shvatiš da kratak rok uvjetuje donošenje odluka. S druge strane, kratak rok definitivno ne pridonosi kvaliteti finalnog proizvoda. Naravno da snimke nisu savršene, ali mislim da imaju stanovitu umjetničku vrijednost. Najveći izazov je bio napraviti video spotove jer to nikad prije nisam radio. Puno sam naučio u ovih tjedan dana i što je najvažnije – uživao sam u kreativnom procesu.

 

Posveta:

Na projekt me konkretno potaknuo intervju s gitaristom i skladateljem Julianom Lageom  i DIY filozofija kreativca Drew Of The Drew

Tijekom projekta više puta sam se sjetio pokojnog prijatelja Vedrana Šamanovića – on je u isto vrijeme znao snimati film, svirati i snimati s bendom, slikati kao kreativni outlet Bulog… Veki, ima jedna pjesma i za tebe.

 

P.s. što je slijedeće? Nevjerojatno je kako je rad na ovom projektu fokusirao energiju i odmah su se otvorile nove mogućnosti. Slijedeći koraci su:

  • Svirati ovaj materijal live
  • Ozbiljno poraditi na video editing vještinama. Taj dio projekta mi je bio najveći izazov jer to nikad prije nisam radio
  • Redovito snimati novi materijal, na način da svaku ideju koju skladam trebam dovršiti unutar tjedan dana u gotovi audio materijal
  • Ponoviti ovaj koncept, ali s pjevačima

 

Dakle, strepite jer slijedi još! Ako želite primati obavijesti o novoj mjuzi, prijavite se na newsletter a bit će mi drago ako napišete neki komentar ili podijelite ovu glazbu s prijateljima.

 

p.p.s. samo za gitarske geekove, evo popis opreme koju sam koristio:

  • Gitare:
    • Cats KD-2 (ručni rad). Superstrat od mahagonija/javora (Pensa Suhr kopija), DiMarzio Humbucker from hell neck iPAF Pro bridge
    • Red sparkle (ručni rad). Superstrat od lipe, DiMarzio ProTrack (ako me pamćenje dobro služi) neck i Kramer bridge.
  • Bas: Fender Jazz (hvala Robi na posudbi!)
  • Pedale:
    • Hotone Soul Press wah
    • Joyo US Dream – svi overdrive zvukovi
    • Zoom MS-50G – razni delayevi
    • Harley Benton American Sound – pretpojačalo za direkt snimanje, sve gitare su snimljene bez mikrofona
  • Mixer: Behringer Eurorack MX 602A
  • Zvučna kartica: M-Audio Audiophile Delta
  • Kompjuter: stari PC
  • Kamere (fotke i video): LG G4 and LG G3
  • Glazbeni software:
    • Tracktion – DAW. koristio sam stock pluginove
    • EZ Drummer – bubnjevi
    • Absynth – sintovi
    • 4 Front Piano
  • Video software: Windows Video Maker
  • Android: Four Tracks Lite
  • Photo editing: Canva

 

obavezno inspiracijsko štivo za gitariste: Record or Die

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail